עד שלא תצעק לא תצליח

11 מאי 2004

לעיתים רחוקות אני שוויצר. השבוע זה קרה.
עשיתי משהו חלוצי בעולם האינטרנט.
פרצתי מסגרות חשיבה.
אני ולא מלאך. אני ולא שרף.
אח! נתפס לי הגב מרוב טפיחות לעצמי על השכם.

 

אחרי שאמרתי מספיק "אני" לשנה הקרובה, אני אסביר:
פיתחתי את משחק האינטרנט הראשון המבוסס על קול !

המשחק עצמו לא חדשני או מושקע ממש. או במילים של אחד המגיבים באחד הפורומים: The game kind of sucks. (לעזאזל עם חופש הביטוי הזה). אז מה המהומה?

1. יש משהו חוויתי/מוזר/משעשע/מרגש בשימוש באמצעי קלט לא סטנדרטי.
 
פתאום המחשב מגיב אלי, ואני בכלל עם הידיים בכיסים!
 
מושון זר אביב הציג את הפרויקט הקונספטואלי שלו The web is a living organism בכנס של איגוד האינטרנט לפני כמה חודשים. על אף שהקונספט עצמו מעמיק בתפיסת האינטרנט והסימביוזה בין הגולשים למידע, העוברים במקום התלהבו מיידית מהתפעול של המיצג, שנעשה על ידי הליכה על גבי משטח עליו הוקרנה התצוגה. אתה הולך על המשטח ויש יצורון שעוקב אחריך! וואו! אני משוכנע שהאינטראקציה בלבד לא היתה מרשימה אף אחד אם היא היתה מתבצעת מול סמן העכבר.
 
 
2. הצלחתי (בערך) להשתמש במימד אחד עבור שתי פעולות כמעט נפרדות.
 
המידע היחיד עליו אני מסתמך הוא עוצמת הקול של המשתמש.
כבר מזמן חיפשתי רעיון למשחק מבוסס על שימוש במיקרופון. אולי בלון מרחף שמתרומם כשנושפים, וכו'. אבל תמיד המרתי גודל אחד (עוצמת הקול) לגודל אחר (גובה), וכך זה מעשה בדרך כלל. בשימוש בעכבר יש שני גדלים (מיקום אופקי ואנכי), ולכן האפשרויות מוכפלות.
במשחק שיצא, הצלחתי להביא למצב בו באמצעות עוצמת הקול בלבד שולט המשתמש בשתי פונקציות. זה לא עובד טוב ממש, אבל העיקר הכוונה.
 
וגם הצלחתי להגיד את כל הפסקה האחרונה בגוף ראשון בלי לומר "אני"!

 
3. חלוציות באינטרנט!
 
בשכונה הגלובלית הזו, בה משהו חדש ומקורי מופץ כמו אש בשדה קוצים מוצף בנפט, קשה להמציא. אם מישהו מוצא משהו כזה שקיים כבר, שיגיד כמה שיותר מוקדם, ויחסוך ממני בושות. אבל בינתיים אני ראשון יא קאזה-לייט!
 

טוב די. ביי.

 

תגובות

מאת צפריר:

ובאותו עניין
חברת אופרה (יצרנית הדפדפן) הודיעה לפני חודשיים שהי אמפתחת דפדפן עם "ניווט קולי".

למי שלא יודע, תקן CSS כולל לא מעט אלמנטים קוליים. CSS כולל אפשרויות נוחות להנחית על איך יישמע הדף: http://www.w3.org/TR/CSS21/aural.html

מאת אנגלמן:

מגניב
חשבת על אפליקציות פרקטיות לרעיון הזה?

מאת ישי כהן:

אני עשיתי את זה עם GPS,
אני סטודנט בהולנד, ואנחנו עשינו משחק לעיוורים שלא רק שמתסס לגמרי על סאונד, אלא שהסאונד הוא תלת מימדי (למי שמבין או רוצה לגגל, השתמשנו בHRTF ובHEAD TRACKER ובGPS) וזה יצא נהדר!! זה משחק כמו דום או כאלו, שבהם המשחק צריך לרדוף אחרי מפלצות ולטהר את האזור. ואם אתה חושב שליד המחשב זה נחמד, נסו לתאר איך זה לשחק את זה במגרש כדורגל. למי שמעוניין לדעת עוד, הנה האתר, ואפשר לשלוח אלי שאלות ואני אשמח להגיד'אני, מלא פעמים ולהסביר מה הגדולה של העניין.
אתר: demor.hku.nl
ischai@www2.hku.nl
או דרך כאן

מאת איל:

לא נראה לי
בפלטפורמת מחשב סטנדרטית הממשק הקולי רחוק מלהיות תחליף לאמצעי הקלט הסטנדרטיים (עכבר/מקלדת/עט אלקטרוני…), ומי שמשחק במשחק מבין את זה לבד.
זה לא אינטימי, זה מפריע לסביבה, זה מושפע מהסביבה, קשה לדיוק…
אפילו כלים המזהים את תוכן הסאונד (voice recognition) לא ממש תופסים, בעיקר בגלל הצורך המסורבל באימון המערכת.

אז למה להשתמש בממשק קולי – כשאי אפשר להשתמש בממשק הרגיל. וזה יכול להיות:
1) למוגבלים פיזית.
2) בעמדות בהן אין ממשק פיזי.
3) במצב בו שתי הידיים תפוסות במשהו אחר.

מאת dh:

ללא נושא
שאלת בור לאיל – למה זה או-או? (או שזה נובע מאפשרות 3). למה לא לשלב צעקות במשחק רגיל? אפשר למשל, במשחקי קומנדו, לצעוק הוראות לחבריך לצוות.

מאת איל:

ללא נושא
אני פחות התייחסתי ל-voice recognition. לזה דווקא יכולים להיות לא מעט שימושים. אני מדבר על קליטת עוצמת הקול ושימוש בזה. סוג של מד דציבלים.

מאת איל:

ישיש – זה ענק!
זה נראה חוויה לא נורמלית.
ברשותך אני אקצר את הדרך למי שמחפש, ואשים לינק לסרטון הוידאו:
http://student-kmt.hku.nl/~g7/site/video/Demor_nl.mp4