Click Here!

29 מאי 2004

אחד העקרונות הכי בסיסיים התכנון ממשק אומר שהמשתמש צריך לזהות מיד את האפשרויות העומדות בפניו, כדי לאפשר לו להשלים את המשימה בהקדם. במוזיאון תל אביב אומרים "למה למהר? בואו ניתן למשתמשי האתר שלנו לגרד את הפדחת קצת…"

אז המשימה שלי היתה לבדוק את שעות הפתיחה של המוזיאון ביום ראשון הקרוב.

הגעתי לעמוד הבית www.tamuseum.com (לא נדבר כרגע על שם הדומיין, ועל הבחירה התמוהה של com).

 

 

קבוצת קוביות מאויירות חצו בנמרצות את המסך ונחו בשורה מסודרת, והחלו להידלק ולכבות לסירוגין.
ישר הבנתי שזה הניווט שלי. אינטליגנט או לא?
עברתי עם העכבר על כמה מהן כדי להתחיל בחקירה על מה ללחוץ. ההבהוב של האייקונים לא עזר לי להבין אם הקוביות מגיבות אלי, או מתעלמות ממני לחלוטין. אבל, האינטליגנציה לא הפסיקה לעבוד במרץ, והבנתי שמשהו לא כשורה כשסמן העכבר לא הפך לאצבע.

ואז הבנתי – לא אינטליגנט ולא נעליים. זה בכלל לא ניווט, אידיוט! זה סתם קישוט! יש לי רק שתי אפשרויות בחירה בעמוד הזה: עברית או English.

 

המשכתי פנימה, בשפת הקודש כמובן.

 

אה! איזה קטע! הנה הקישוט מעמוד הבית ממשיך גם לפה! אז איפה הניווט? אופס. שוב אני אידיוט. הרי זה ברור. בעמוד הבית זה קישוט, ובפנים זה ניווט. הגיוני.

עכשיו, כשאני יודע איפה מנווטים, רק צריך למצוא את המודיעין. והמשחק מתחיל: כמה מעברי עכבר על איורים אפורים קטנטנים ייקחו לי עד שאני אגיע למחוז חפצי? וזה משחק מאתגר – צריך להסתכל על העכבר כשמעבירים אותו מאיור לאיור, ובו בזמן לקרוא את הכותרות שמתחלפות מימין. אם אני לא ממהר – אני מקבל הנחה ומופיע tooltip.

כמובן שמרפי לא נח לרגע, והתחלתי דווקא מצד שמאל לעבור אחד אחד (נראה לי הגיוני למצוא את זה בסוף משום מה), ובקצה הימני – שם מצאתי את "אודות המוזיאון".

בעקרון, לא הייתי חושב לחפש דווקא ב"אודות המוזיאון" את שעות הפתיחה, אבל בזכות שיטת הניווט המתוחכמת להפליא, נאלצתי לעבור על כל האפשרויות, כדי להגיע להחלטה שזה המקום הכי הגיוני.

המשימה הושלמה, רק כדי לגלות שביום ראשון סגור :( . טוב, לפחות נהניתי.

 

 

תגובות

מאת אנגלמן:

שאלה
מי אמר שאתרים צריכים להיות ברורים? איפה זה כתוב?

מאת חנן כהן:

הצעה
ברוח האתר שלהם, להציע למוזיאון להוריד מהקירות את שלטי ההכוונה לשירותים.

מאת קזאבוב:

נסו למצוא את מיקום
סניפי בנק לאומי באתר של לאומי

מאת מרק ק.:

הפוסל, במומו פוסל?
מי שיכנס לאתר מנטיס http://www.mantis.co.il/ יגלה שהאתר כתוב בFLASH. ברגע שעשית אתר בFLASH איבדת את כל המשתמשים כמוני שלא מוכנים להתקין אותו, ועוד הרבה משתמשים אחרים שחוסמים אותו. מעבר לזה FLASH בהגדרה אינו ידידותי למשתמש, אין בו אפשרות להגדרת CSS על ידי המשתמש (במיוחד כאשר האפור בהיר הזה קשה לקריאה) ואי אפשר להגדיל את הפונטים. מעבר לכך למרות שהאתר מתהדר בסיומת .co.il אין בו שום תוכן בעברית פרט להצעות עבודה.

והקטע שהעמוד הפותח לא מוצג נכון במוזילה הוא באמת שולי.

וזה לא שאני חושב שאתה משתמש בבמה הזו בשביל להשמיץ את המתחרים שלך, אבל אנשים רעי לב בהחלט עלולים לחשוב ככה.

מאת מרק ק.:

רק בשביל להסביר את הפסקה האחרונה
יכול להיות הרבה יותר מענין עם תפנה לפרויקט שעשיתם ותיתן הסברים על כל מיני החלטות עיצוביות.

מאת איל:

מרק הזועם
קודם כל, חשוב להבהיר שכל מה שנכתב כאן הוא בשמי ולא משם מנטיס, כמו שכתבתי כאן: http://www.notes.co.il/eyal/about.asp. מתוך כך – אני גם מעדיף לא לדון בפרויקטים של מנטיס.

הערותיך על אתר מנטיס נוגעות לדיון די וותיק "פלאש – בעד או נגד", ושם השורה התחתונה היא שתמיד מרוויחים את היתרונות ומתפשרים על החסרונות. ואכן יש חסרונות.

לגבי הסיומת, אני אתייחס כי דיברתי על זה במאמר: הסיומת לא אמורה לייצג את השפה בה כתוב האתר, אלא את המדינה אליה הוא משויך. לכן – co.il נכון יותר לכל חברה ישראלית מאשר com, אלא אם זו חברה חובקת עולם (או שואפת להיות כזו).

אגב, אם אתה לא מוכן להתקין פלאש – אתה באחוזון קטן מאד לפי הסטטיסטיקה.

מאת איל:

ועוד דבר
למיטב ידיעתי – זן אינטראקטיב כבר אינם בשטח, ולכן אינם מתחרים מושמצים (האתר שלהם מפנה ל-one…)