כוכב נולד – שינוי חכם בשיטת ההצבעה

9 יולי 2011

 

מי שעוקב אחרי כוכב נולד, שם לב ששיטת ההצבעה עברה שינוי קל לאחרונה. עד עכשיו נפתחה ההצבעה לקהל בתום סיבוב השירים, ומעכשיו נוסף חלון הזדמנויות חדש – בכל שיר נפתחים קווי ההצבעה עד דקה אחת בלבד לאחר סיום השיר.

מה שעשו, למעשה, הוא להפוך את האירוע למספר אירועים.

מדובר בפעולה שאינה דורשת מאמץ טכנולוגי או הסברתי מיוחד, וזה ערך מאד חשוב.
אין לי מושג מה הסיבה לשינוי ומה התכוונו להשיג בשינוי הזה, אבל הם השיגו המון:

הגדלת ערך הפרסום

אני, ויש סיכוי טוב שגם את/ה, לא רואה כמעט תכניות בשידור חי. הכל במצב shifted. אין לי עצבים לפרסומות הצועקות האלה, ויש לי דרכים יעילות יותר לנצל את הזמן שלי. מספיק אני שורף זמן על צפייה חסרת תכלית בטלויזיה.

אז אם הייתי פקאצה בת 14, מעריצה עיוורת של לידור ולירון, הייתי צריכה להיות קשובה לזמן סיום התכנית, ואז לדלג לרגע לאתר או לטלויזיה ולשפוך 5 סמסים לכל אחד. עכשיו הפקאצה צריכה לעקוב אחרי התכנית בזמן אמת, כי ההצבעה ללידור נפתחת ל-3 דקות, ואין לדעת מתי זה יקרה. ובלית ברירה – היא גם נאלצת לספוג את הפרסומות, וזה שווה כסף. זה פתרון יצירתי למצב מצוקה מתרחב של עולם הפרסום.

הרחבת סך הודעות SMS למשתמש

בעונה הראשונה עלות SMS היתה 40 אגורות, ובתכנית ממוצעת שם 100,000 הצבעות – נותרו לקשת רק 2500 דולר רווח. מאז עברו הרבה מים בנהר. אין לי מושג כמה אסמסים נשלחים בכל תכנית, אבל לפני כשנתיים דובר על תביעה ייצוגית להחזר 6 מיליון ש"ח מסמסים שנשלחו למתמודד יחיד שנפסל מהתכנית. אמריקן איידול עשו מעל 100 מיליון דולר מסמסים בשנה שעברה, ואצלנו המחיר כבר עומד על 1 ש"ח להצבעה.
בשיטה הקודמת ניתן היה לבזבז עד 10 סמסים על הצבעה חוקית. בתככנית האחרונה של כוכב נולד – 80 (10 לכל מתמודד + 10 להצבעה סופית מסכמת). אפילו פקאצות יודעות שאין הגיון להצביע לכולם 10, אבל הן יכולות לפזר 3 פה, 5 שם, ועוד 10 לכל אחד משני הפייבוריטים. זה 28 ש"ח בתכנית אחת!

מעבר ממודל בחירה למודל דירוג

בשיטה הישנה התבקשתי להאזין לכולם ואז לבחור את המועדף שלי. כך שאם אני לא פקאצה אבל מאד אהבתי מישהו – אני בוחר אותו, ואולי גם זורק עליו כמה הצבעות. ואם אני נורא מתלבט – אולי על עוד אחד וזהו.
בשיטה החדשה אין לי יכולת שיפוט.  אני מצביע לאחר שיר בודד, אבל אני עדיין לא יודע אם הוא הכי טוב לעומת האחרים. אז אני מדרג, אני לא בוחר. אם הוא היה טוב – אפרגן לו ב2-3. אם הוא היה מצוין – אזרוק 5. בסוף יוצא שאני מדרג כמה מתמודדים, ולא את האחד הפייבוריט שלי. וכל זה אומר שוב – יותר סמסים, יותר כסף.

העברת ההצבעות מהאתר ל-SMS

כדי להרחיק את הטענות נגד 'מכירת' ההצבעה ע"י SMS, קשת מאפשרים הצבעה בחינם באתר. כל עוד היה מדובר באירוע הצבעה אחד בתכנית, היה הגיוני לקום מהספה וללכת להצביע מהמחשב הביתי. עכשיו, כאשר יש אירוע הצבעה בכל שיר, הפקאצה תתעצל לקום שוב ושוב כדי לפזר את ההצבעות שלה. העצלנות הזו שלה תכניס להפקה עוד כמה שקלים בכל תכנית.

אינטראקציה מתמדת

גם אם לא היה כסף מעורב בסיפור, יש ערך גבוה בלשתף את הצופים לאורך כל התכנית, לתת להם להרגיש שותפים לעלילה ולא צופים פסיביים. כבר שנים שמנסים להוסיף שכבות אינטראקציה לטלויזיה, והסמארטפונים מרחיבים את האפשרויות באופן דרמטי, אבל המודל של הצבעות ב-SMS הוא עדיין המודל הפשוט לקהל הרחב, שוב – בנוסף להכנסות שהוא מביא.

 הבהרה: שלא יתקבל הרושם השגוי – לא הוצאתי שקל על הצבעה. אני רומני אסלי.

 

תגובות

מאת שייע:

השימוש במלה פקאצה כל כך מתנשא ולא מוסיף כהוא זה לכתבה.
דרך אגב, אף אחד לא צריך לקום כדי להצביע באתר. שמעת על מחשב נייד ? טלפון חכם ?

מאת איל שחר:

צר לי, 'שייע' אם נעלבת בשם הפקאצות. התכוונתי ל (ציטוט מוויקיפדיה) נערות בנות עשרה המפגינות התלהבות מאופנות חולפות.
אותן פקאצות לא מסתובבות עם מחשב נייד. עם סמארטפון דווקא כן, אבל נסה להיכנס עם סמארטפון לאתר מאקו ולהצביע וספר לי איך היה.

מאת שייע:

תודה על התגובה. אין לי שום כוונה להתנצח, אבל את וויקיפדיה כותבים אנשים כמוני וכמוך, כך שלהביא את זה כטיעון זה די טאוטולוגי.

מאת ילדה:

פקצות ברצינות…אני אוהבת את לידור אבל פקצה…נו באמת !!

מאת ענת:

נראה שקשת משדרגת את אפשרויותיה להכנסות נוספות… מזלי שהצלחתי להיגמל (בינתיים…) מהריאליטי… (הגעתי למסקנה שכדאי יותר להתרכז "בריאליטי" שלי עצמי… :-) הוא מספיק מעניין).

הריאליטי ידוע כמסחטת כסף, אני באמת שלא מבין את האנשים שבאמת מצביעים כאילו זה ישנה משהו בחיים שלהם אם מתמודד כך וכך יזכהתזכה, במיוחד לא את ה"פאקצות" שצועקות "לאאאאאאאאא" כששופטים מדרגים את המועמד נמוך, אני אישית לא רואה את זה, אך אמא שלי רואה וזה ברקע נשמע כל כך טיפשי "לאאאא".

משה.