דף הלוג-אין החדש של גוגל – מהפכה!

4 ספטמבר 2011

בדרכך לג'ימייל, אולי שמת לב להפניה בתחתית המסך, המבשרת על עמוד הלוג אין החדש שיעלה בקרוב, ומאפשרתך לך לעבור אליו כבר עכשיו!
ויש אפילו דף עזרה ייעודי כדי שנדע להתמודד עם השינוי.

ומי שיהיה אמיץ מספיק לעבור לדף החדש, יקבל את זה.

אל דאגה – תמיד אפשר לחזור לממשק הישן, אם החדש מסובך לכם מדי.

עכשיו בואו נשחק מצא את ההבדלים…

מה קורה כאן?

למה גוגל מטריחים את עצמם ואותנו בדרמה שכזו על שינוי עיצובי קל? התשובה כנראה טמונה בנסיון שלהם למנוע פישינג. גוגל רוצים שהמשתמשים ידעו שעמוד הלוג-אין נראה תמיד אותו דבר, ואם הוא משתנה זה צריך לעורר את חשדנו. באותה מידה, לא תראו מייל מפייפאל, למשל, המכיל קישור לעמוד הלוג אין שלהם. תמיד הם יכתבו "היכנס לחשבונך" אך ללא קישור. למה? כדי לחנך את המשתמשים שיחשדו במיילים מתחזים המכילים קישור. האם זה עובד? לא נראה לי.

אם הייתי גוגל, הייתי פשוט מעביר לעמוד הלוג-אין החדש, ומנצל את ההזדמנות ללמד את המשתמשים להסתכל על הדומיין. הרי כל מי שיחשוק בפעולת פישינג יוכל להעתיק במדוייק את העיצוב, איזה שלא יהיה.

תגובות

מאת Ilan:

מצד שני גוגל ידועים בדקדקנות לפרטים. מבחינתם העמוד שונה באלפי אחוזים :)

מאת אודי:

מי הזיז את הלוגין שלי?

חשבת פעם כמה פניות "שכחתי את הסיסמא שלי" מקבלים בגוגל מדי יום? אני מאמין שזה נמדד במיליונים.
יש הבדל משמעותי בשינוי עמוד לוגאין או ממשק של אתר קטן לשינוי ממשק של אתר שמשרת מאות מיליוני אנשים.
אם רק אחד ממאה אנשים ינסה לפנות לגוגל בפניה "אני לא מבין מה קרה לדף הלוגאין שלי", הם יוצפו בפניות בכמות משתקת, וזמן העבודה שיאבד לציבור בשל כך ימדד בשנים.
מצד שני, כשהם עושים זאת בצורה שפירטת, יש די בלוגרים וכותבי תגובות בעולם שישמשו להם שופר להעביר את המסר באופן מרגיע ולהנמיך את רמת הלחץ (הפולני) הציבורי של משתמשים לא מנוסים ("מה קורה פה? אני לא מכיר את הדף הזה") או מנוסים ("מה קורה פה? מישהו עושה לי פישינג?").

ד"ש לגיא,
אודי

מאת איל שחר:

אודי,
אני מכיר את החשש הזה הקיים באתר המוני. זה מוכר לי מוואלה. ואפילו שזה נתון לויכוח (תראה כמה שינויים פייסבוק עושים והמשתמשים מסתדרים היטב) – תשים לב שגוגל לא עשו שום שינוי במיקום או במלל. הדבר היחיד שהשתנה הוא כפתרו "צור חשבון", שזו לא פונקציונליות השייכת למשתמשים הקיימים.

לא מרגש, האתר פשוט מנסה להיות מותאם לתופעה החדשה של עמודי האינטרנט, RETRO לשנות ה90, שימו לב לעיצובי ה WEB 2 החדשים, הכל נראה כמו בשנות ה90, אמנם יותר בטעם טוב, אך העיקרון שונה, פשטות בעמוד הראשי ולא עמוסי תוכן.

מאת shvilam:

דרך אגב אי אפשר להשוות ביין המשתמשים במייל שהם פחות מתוחקמים ממשתמשי facebook לאמא שלי וגם לאבא שלי יש מייל אבל
איין להם פייסבוק

מאת איל שחר:

זה נכון. וגם אי אפשר להשוות את השינויים של פייסבוק לשינוי הזה של גוגל…

מאת ענת:

גם לי לא ברורה "הדרמה" שגוגל עושים משינוי כל כך איזוטרי… במקומם, הייתי פשוט כותבת הודעה במקום בולט עם פונטים בולטים שהעיצוב השתנה / התחדש / התעדכן ובא לציון גואל (-: (או שלא…)