ספרו סיפור, לא תכונות

לא מעט אני רואה מוצרים שבתהליך התפעול והשיווק השוטף שלהם – שוכחים את הסיפור. אני די משוכנע שהיה לזימים סיפור טוב כשהם בנו את המצגת למשקיעים, אבל הם כל כך שקועים במוצר, שהם שוכחים שכל הזמן יש משתמשים שנתקלים בהם בפעם הראשונה.

26 ספטמבר 2011

מאחורי כל מוצר יש סיפור, בין אם זה הסיפור האמיתי שהביא לרעיון או סיפור שממציאים בדיעבד. אבל חייב להיות סיפור שמתאר את החוויה ואת המקום בו נכנס הסיפור ביומיום.

לא מעט אני רואה מוצרים שבתהליך התפעול והשיווק השוטף שלהם – שוכחים את הסיפור. אני די משוכנע שהיה לזימים סיפור טוב כשהם בנו את המצגת למשקיעים, אבל הם כל כך שקועים במוצר, שהם שוכחים שכל הזמן יש משתמשים שנתקלים בהם בפעם הראשונה. הנה כמה דוגמאות:

meetin.gs

לפני מספר ימים קיבלתי מהם מייל. כנראה שאי שם בעבר נרשמתי לביטא שלהם. אני נרשם לכל דבר שיש, סתם בשביל הכיף. המייל שלהם סיפר לי שהם נפתחו לקהל הרחב, ושיש להם עכשיו חשבון PRO. לפי המייל שלהם, נורא כדאי לי PRO, כי אני יכול להוסיף מיתוג אישי, וכי זה יותר מאובטח, וזה גם יכול להסתנכרן עם מערכות אחרות שלי. זה הכל נשמע נורא מרשים, אבל… תזכירו לי מי אתם?

גם באתר שלהם, המסרים מתרכזים בתכונות במקום בסיפור. זה מהיר, זה פשוט, זה לא דורש הורדות… אבל מה זה עושה??? אה, יש וידאו של הסבר… בדקו אותו בעצמכם ותגידו אם הבנתם מה המוצר עושה ועל איזה צורך הוא בא לענות.

SrpotCore

SproutCode הם "תשתית לפיתוח חוויית משתמש מהירה וחדשנית באינטרנט". הא? 

חושבים שאם תלכו לאתר תבינו יותר? אני לא בטוח. תבינו ישר שזה פונה למפתחים ולא למעצבים, כי יש שם חלון של עורך קוד (גם במקור אי אפשר לקרוא מילה מהתמונה).
שימו לב לטקסט התיאור: "שמעת כבר הכל עלינו. עכשיו בואו תראו איך מתקינים ואיך משתמשים…".

אז זהו – שלא שמעתי עליכם כלום חוץ מלינק קטן. בשביל זה באתי לאתר שלכם. והדרך היחידה שתוכלו לתפוס את תשומת הלב שלי היא אם תסבירו לי איך זה משנה את החיים שלי. ספרו לי סיפור.

 

 

 

תגובות

לקח מעט זמן, אבל נזכרתי למה הסיפורים כאן נשמעים כל כך מוכר.

מזכיר את הסיפור על סופר אשר יצר כל כך הרבה באזז על ספרו: "כיצד להיות מיליונר", מכר עותקים של הספר אשר דפיו היו ריקים, ונהיה מיליונר, ולאחר מכן ששאלו אותו, "היכן התוכן, כצד להיות מיליונר?", ענה, "עשו כמוני" :)

יש לך דוגמא לאתר שכן מספר סיפור טוב במקום לפרט פיצ'רים?

מאת איל שחר:

בטח. יש מלא.
תעבור כאן על האתרים ותרגיש בעצמך.
http://www.go2web20.net/

הנה אחד שבחרתי כמעט אקראי. תראה כמה הסיפור שם פשוט וטוב.
http://www.trippy.com/

חחח… יש לך הומור שאני מאוד אוהבת!
ללא ספק מסכימה איתך, לכל אתר יש משהו אחר שהוא מביא איתו.
כל אתר מספר את סיפורו לפי הצבעים, והמבנה שלו שהם הדברים הכי חשובים בו חוץ מהתוכן שלא הכי רלוונטי כאשר אני גולשת באתרים ברשת :)

מאת רוי:

כבר בשניות הראשונות בסרטון של trippy אפשר לראות את ההבדלים ב"עובי" ההפקות. הסיפור מועבר בצורה מעולה
(דוגמא מעולה)
meetin.gs היא דוגמא מצויינת לסינדרום "מנהל השיווק לקח מצלמה"

אני חושב שהתשובה, או יותר נכון – הבעיה, טמונה בחוסר מודעותן של החברות הללו לניתוב משאבים נכונים לכיוון הפקות סרטי ה- how it works שלהן