WorkFlowy – ארגון משימות ומחשבות בכלי הכי פשוט

רוב הכלים לניהול משימות נזנחים בסוף בגלל מורכבות יתר. ל-WorkFlowy יש את הסיכוי להיות הפתרון הפשוט והנכון ביותר.

22 דצמבר 2011

WorkFlowy הוא לא מוצר חדש. כתבו עליו כבר לפני שנה, אבל איכשהו חמק מעיני, עד שאיזה יורגנסון זרק את שמו בתגובה לשאלה בפייסבוק.

נדלקתי.

למה זה כל כך קסום?

בהרצאת החזון של Asana, מוצר מעניין בפני עצמו מאותה קטגוריה, הם תיארו את הסיבה לכשלון של כל שירותי ניהול המשימות. המערכות מורכבות ואיטיות, אז אנחנו חוזזרים לאלטרנטיבה – Post it צהוב קטן מודבק על קצה המסך.

WorkFlowy הוא הדבר הכי דומה למסמך פשוט עם רשימת משימות. בלי ממשק כמעט. אחרי שמשחקים קצת, ועם קיצורי מקלדת אינטואיטיביים – לומדים איך לשכלל את הרשימה.

בסוף מצטברת רשימה היררכית של כל הדברים שיש לי בראש, ממשימות של פרוייקט, דרך רעיונות לפוסטים בבלוג (רק זמן חסר לי, בחיי), ועד רשימה של דברים שאקנה בביקור הבא באיקאה. ועם תכונת ה-ZOOM אני יכול להתפקס על ענף אחד ברשימה ולעזוב את השאר.
גם אצלי, כמו אצל אחרים שכתבו ביקורת על המוצר הזה – הוא יושב בטאב שפתוח אצלי באופן קבוע.

כן, יש כאלו שיגידו שחסרות שם תכונות. אין שם שיתוף, אין הבחנה בין משימה לכותרת מאגדת, אין אינטגרציה עם המייל, ואין ואין ואין. בדיוק כמו ב-Dropbox ובמוצרים אחרים – כאן טמון הקסם. ביטוי שנדלקתי עליו לאחרונה הוא "למקסם את המינימום". זה בדיוק זה.

טיפ

כמו בטוויטר, המערכת פשוטה אך מאפשרת יצירתיות בשימוש שלה. אצלי, למשל, כל משימה מתחילה ב-#t. הסולמית משמשת כתגית, ואז לחיצה על התגית הזו תצמצם את הרשימה כך שתכיל רק את המשימות שלי.

שימושים חדשים

אני יכול לחשוב על Workflowy כעל כלי מעניין לצרכים נוספים. למשל – Mind Mapping, או אפילו כתיבת מסמך אפיון שלם או מדריך הפעלה המאפשר צלילה לפרטים.

תגובות

מאת ענת:

אני באופן אישי, התייאשתי מתוכנות המשימות. בכל פעם כשאני מנסה תוכנה חדשה, אני מוצאת עצמי חוזרת לאאוטלוק :-)

אגב, יש גם את התוכנה החינמית הזו: http://hitask.com