גלילה, חצי גלילה

טריק פשוט שמעודד משתמשים לגלול – הציגו להם חצי אייטם מבצבץ.

3 מאי 2012

נושא "קו הגלילה" שנוי במחלוקת. המחקרים מראים שרוב המשתמשים כן גוללים, אבל עדיין החלק העליון הוא היחיד שמקבל חשיפה של 100% מהמבקרים.

כדי לעודד גלילה – צריך לרמוז למשתמשים שיש לאן לגלול. זה נשמע נורא טריוויאלי, אבל מפליא לראות כמה מפספסים את הרעיון. הדרך הפשוטה ביותר (אם כי לא תמיד הכי אסתטית) היא לדאוג שהמשתמש יראה תמיד אייטם חצי מבצבץ.

תשפטו בעצמכם – כמה התוספת הקטנה הזו ממחישה ומפתה לראות מה יש בהמשך:

בחרתי להציג את הרעיון דווקא על כמה אפליקציות אייפד, משתי סיבות:

  1. גודל המסך שלו קבוע וידוע מראש. אז אפשר לתכנן במדוייק מה נכנס במסך הראשון.
  2. אין חיווי של גלילה שיכול לרמוז למשתמש שיש עוד המשך.

דוגמאות שלא מימשו את הרעיון

מניח שכולכם מכירים את האפליקציה הזו. נכנסתי למסך ACCOUNT וחיפשתי איפה עושים Log Out ולא מצאתי. נחשו איפה זה? נכון – צריך לגלול טיפה.

 

ה-AppStore ידוע בזה שהוא גרוע ב-Discovery, אבל מי מכם ידע שהרשימות האלו נגללות לצדדים?

 

אפליקציית תוכן יפהפיה, אבל היא לא מפתה אותנו לגלול בשימוש היומיומי, גם אם אנחנו "מבינים" שהנקודות הקטנות אומרות שיש כאן עוד עמודים.

 

ועוד אחת מקצועית עם תוכן נפלא – אבל התחושה היא שיש כאן רק 12 הרצאות.

 

דוגמאות שמימשו את רעיון ה"וחצי"

אפליקציית Paper יכלו להכניס 4 מחברות בלי בעיה, אבל אז איך נדע שיש חמישית?

 

האפליקציה החדשה חדשה של Spotify

 

בוקסי

 

ל-Pulse כנראה יצא קצת בפוקס, כי בעימוד האנכי נכנסים בדיוק 4 בשורה. בלי וחצי.

 

בלי להתייחס לעיצוב הכללי של האפליקציה, ולזה שהחלק המציץ נראה כמו אותה כתבה משוכפלת – אין ילד או חתול שלא ינחש באופן אינטואיטיבי שיש לגלול שמאלה.

 

קשה לומר אם זה מכוון או בטעות, כי כל האפליקציה של לאומי נראית קצת אקראית, אבל אפילו כאן זה עובד.

תגובות