המלך עירום – השער

22 אפריל 2006

(אם לא קראת – מבוא לסדרה "המלך עירום – Google והאכזבה")

 

אין ראוי מלהתחיל את סדרת "המלך עירום" עם ההזנחה של גולת הכותרת, חזית הקונצרן, עמוד הבית – מנוע החיפוש הגלובלי.
עם כל ההתעסקות הבלתי נפסקת בחווייה האפליקטיבית באינטרנט, ושימוש ב-AJAX בכל מקום בו יש מקום פנוי ל-4 אותיות, החוויה הסובבת את עמוד הבית היא אולד-סקול לגמרי.

כמו משתמשים רבים, גם כשאני רוצה לחפש תמונות, אני מתחיל ב-Google.com, ואז לוחץ על הקישור images. לא יודע למה. אולי כי נוח לי יותר להגיע ל-google.com עם קיצורי המקלדת. אולי כי אני בטוח בכתובת שלו. כנ"ל לגבי חיפושים אחרים בגוגל, כמו בקבוצות הדיון או בחדשות.
המעבר מנושא אחד לשני מלווה בריענון פושטי של העמוד. כבר שנים שמוצעים פתרונות יפים להתנהגות הממשק הצפוי בצקרה כזה. שדה החיפוש של Yahoo הוא דוגמה מצוינת.

זה נראה כהולך יד ביד עם ההתעקשות על העיצוב הפשוט והמצומצם, שמקבעת את גוגל על ייצוג המנועים השונים כקישורים פשוטים, מה שנותן באמת רושם של הפניה לעמוד חדש.

מפריעה לי מאד גם חוסר העקביות בהתנהגות של המנוע "המשולב". אם נכנסים ל-google.com, מקישים את מילת החיפוש (מבלי לשגר את החיפוש), ולוחצים על images – ההתנהגות זהה לזו של Yahoo – לא קורה דבר פרט לסימון "images" מעל שדה החיפוש. כנ"ל לגבי המעבר ל-Froogle. אבל אם מבצעים את אותו הניסוי עם החדשוןת, הקבוצות, או המפות – הליחצה על הלינק למעשה מבצעת גם שיגור של החיפוש על חשבון הבית.

ואיפה הוידאו? העדפה של Froogle על פני גוגל-וידאו בלינקים הראשיים מייצגת התעלמות מצמיחת חיפוש הוידאו ברשת.

והחידושים וההמצאות? זהו? עמוד הבית יישאר כפי ששוחרר לאוויר לפני כמה שנים? יותר גרוע, הוא חזר לאחור כמה שנים. דווקא יש את Google Suggest, תחליף העמוד הראשי הנסתר מעיני הגולשים, אשר במקום להיחשף ולקבל את התשואות המגיעות לו – קיבל פיק ברכיים והחליט להישאר כביטא עד שכבר לא יעניין אף אחד.
אפשר לראות כבר תכונות מעניינות ועכשוויות יותר אצל AOL , אצל Microsoft, ואצל Yahoo לדוגמה.

 

תגובות

מאת השועל:

ללא נושא
כן, אשכרה אפסים גוגל האלה

יש לי רעיון – מה דעתך שקודם כל האתרים שאתה אחראי עליהם יעמדו בתקנים ויעבדו בפיירפוקס/ספארי, ורק אח"כ תפרט לנו את הרג'קטים שלך לגוגל? מה אתה אומר?

מאת איל שחר:

שלום שועל
מהירות התגובה שלך משתפרת. יפה.
האתרים של מנטיס (אם לזה אתה מתכוון ב"אתה אחראי להם") מפתחת עומדים בתקנים יפה מאד, ומותאמים לדפדפנים לפי הדרישה והצורך.
ואני תוהה אם הפעם הבאה תקרא את הפוסט עד תומו (בלי סודות) ותגיב לעניין…

מאת באנדר:

המלך עירום – AJAX
אני חושב ש google רק מוכיחים את ההפך.
ה"טכנולוגיות" החדשות הם בחלקן הגדול, גימיק, שלא משפר בהרבה את חווית הגלישה.
אני מאמין (ומקווה) שדף הפתיחה ישאר שימושי כמו היום, גם בשנה הבאה, בה כבר יהיו לנו הרבה באזזים חדשים.

נ.ב.
אהבתי את הניסוח שלך "לפי הדרישה והצורך".
הרי אם אתר לא נוח לגלישה מהשועל, לא יגלשו בו ולא יהיה צורך.
באותו מצב, אני משתמש במושג "דור ב'"
כשואלים אותי מתי יהיה תיקון כלשהוא או תכונה שמזמן הבטחנו, אני עונה: בדור ב.
ב' אצלי זה קיצור ל"בימות המשיח"

מאת משתמש אנונימי (לא מזוהה):

ללא נושא
הכי נוח להשתמש בסרגל של גוגל. הכל יותר קומפקטי, ויש לו עוד הרבה אפשרויות חמודות כמו בדיקת איות בטפסים וכו'.

מאת noamt:

עמוד הבית של גוגל?
אני לעולם לא מגיע לעמוד הבית של גוגל. ולא, אני לא משתמש ב-toolbar שלהם. לא תודה, שטח המסך שלי יקר.
אני משתמש ב-firefox, אבל גם לא משתמש בתיבת החיפוש שלו. פשוט תיבה מיותרת, הסרתי אותה.

אז מה כן? טריק ישן: אני כותב בשורת הכתובת את האות g ואחריה השאילתא. הקשה על enter, ויש לי תוצאות של גוגל. במקום g אפשר גם gi (תמונות), y (יאהו), ועוד. מה צריך יותר מזה?

השורה התחתונה, אייל, היא שהדבר החשוב ביותר בגוגל הוא לא דף הבית, אלא דף התוצאות. שם אתה מבלה את מרבית הזמן (או כל הזמן, במקרה שלי). ואותו הם דווקא משפרים מדי פעם.

נועם.

מאת איל שחר:

באנדר, נועם
באנדר,
הטכנולוגיות הן לא גימיק בכלל. הזרימה של הממשק הופכת את כל החוויה לרציפה ופחות מציקה מאינטרנט קלאסי.
כל מה שתיארתי לא אמור לפגוע בדבר מהשימושיות והמינימליזם של עמוד הבית הנוכחי של גוגל. רק לשפר.
"לפי הדרישה והצורך" בא לרמז על זה שיש לקוחות שמחליטים בעצמם מה הם רוצים. ועם כל הכבוד לשועל (שגם אני משתעשע איתו) – הוא עדיין לא חזק מספיק כדי לקבוע באילו אתרים יגלשו.

נועם,
אני חייב להודות שאני גם עובד באופן דומה עם המקסתון והפיירפוקס, אבל שנינו לא מייצגים את הציבור הרחב.
חוץ מזה – אני משתמש בגוגל ישראל לחיפוש בעברית, כך ששם אני בטוח עובר על עמוד הבית.

מאת NeoSwf:

לא הבנתי איך מתרפרש
אני מאוד מרוצה מחידושי הממשק של live.com.
העבודה הגדולה כלכך שMS השקיעו במוצרים החדשים שלהם פשוט מרשימה.
כמות האג'אקס בכל מערכת החיפושים שלהם פשוט מרשימה והפרסונליזציה כלפי הלקוחות.

חבל אייל שלא הזכרת את A9- הממשק הכלכך מותאם אישית שלהם ונוחותו הפכו אותו למנוע החיפוש הראשי שלי. כבר כמעט שאיני מבקר בGoogle. אני שם רק לעמודים מרובי תוצאות חיפוש.

מאת NeoSwf:

ללא נושא
גם שמתם לב שA9 עברו לעבוד עם live.com?

מאת אריאל:

ללא נושא
קצת באיחור אבל הייתי רוצה להבין את הטריק "הישן" של לכתוב g או y בשורת הכתובת ואחריה את מילת החיפוש ואז לקבל את התוצאות.

ניסיתי ולא קיבלתי כלום.
ניסיתי עם ריווח בין ה- g לבין המילה הבאה וניסיתי גם בלי ריווח.
ניסיתי ליצור סימנייה ל- http://www.google.com עם האות g ב- keyword.

כלום
נאדה.
אפשר קצת הנחיות?

מאת איל שחר:

אריאל
כאן התשובה לבעיותיך, ואני מבקש לא להגיב שלא לנושא.
http://www.maxthon.com/guide/en/ch07.htm