איך ליצור אתר מכירת גאראז' אישית – בחינם

לטובת כל אלו ששאלו איך עושים אתר כמו מכירת הגאראז' שהעליתי אתמול, ולטובת אלו שישאלו בעתיד – הנה התיאור המלא.

9 ספטמבר 2013

לקראת המעבר שלנו לארה"ב נאלצנו למכור את תכולת הבית. כדי למשוך אנשים להגיע למכירת החיסול, הקמתי את האתר הזה שמציג את מירב המוצרים והמחירים שלהם. בהתחלה האתר נשלח לחברים, כדי לתת להם הזדמנות לשריין דברים שהם אוהבים.

ואז פרסמתי את האתר בפייסבוק.
תוך שעה בערך נמכרו רוב המוצרים.

חוץ מעשרות פניות "שמור לי!" שקיבלתי, היו גם כמה ששאלו "איך עשית?". אז הנה הפירוט המלא:

שלב 1: אתר טאמבלר

זו הפלטפורמה, ורוב העבודה נעשתה שם. למי שלא מכיר – Tumblr זו פלטפורמה למיקרו-בלוגינג, שעוד לפני מה שנהיה מפייסבוק הם הבינו את הפוטנציאל בפיסות מידע קטנות (תמונה, ציטוט, וידאו) ולא פוסטים ארוכים.

בתהליך יצירת האתר (אפשר לפתוח מספר אתרים על כל חשבון טאמבלר) תתבקשו לבחור כתובת לאתר, למשל cohen-sale.tumblr.com. אם אתם קצת יותר מתקדמים – תוכלו גם להלביש על האתר כתובת משלכם, כמו cohen-sale.com.

שלב 2: ה-Theme

טאמבלר מגיע עם כמה סגנונות לבחירה, לא מעט מהם בחינם. אחד מהם נקרא Optica. במבט ראשון הוא לא נראה כמו האתר שלי. אבל ברגע שתיכנסו להגדרות תראו איך זה נהיה כזה.

Screen Shot 2013-09-09 at 11.00.27
תיכנסו לאתר שיצרתם (cohen-sale.tumblr.com) כשאתם Logged in, ותלחצו על Customize בצד ימין למעלה, ומתוך ה-Free Themes תבחרו את Optica. ועכשיו לקסטומיציה:

האתמה אישית

  • ערכו את הכותרת והתיאור. אצלי הסתרתי את הכותרת (זה בהמשך ההגדרות), אבל עדיין ערכתי אותה כדי שזה יופיע נכון כשמשתפים בפייסבוק וכו'. אפשר גם להשתמש ב-HTML בתיאור. כך הוספתי קישור, או משפט מודגש באדום.
  • העלו תמונת Header משלכם.
  • שחקו עם כל הצ'קבוקסים למטה כדי להבין מה הם עושים, עד שתגיעו למה שאתם רוצים. אבל הכי חשוב לבחור Layout: Grid.

שלב 3: תמיכה בעברית וקצת קוד

באפשרויות למטה, תחת Advanced  תמצאו שדה להזנת CSS משלכם. זה מה שאני הכנסתי שם:

body{direction:rtl}
.attribution-tags ul{float:right}
.attribution-tags li{margin: 0 0 10px 15px}
.post-date, .reblog-control{display:none}
.sub-title{font-size:22px;color:black; margin-top:20px;}
.content{max-width:90%}
.header-image-wrapper{height:430px}

השורה הראשונה מסדרת את העברית. הכל מוגדר כטקסט מימין לשמאל.
שורות 2-3 מסדרת את מיקום התגיות.
שורה 4 מעיפה את התאריך ואת אפשרות ה-Reblog, כי לדעתי הן לא רלוונטיות כאן.
השאר זה סתם כוונונים שלי.

זהו. האתר מוכן כדי להתחיל לעבוד עליו.

שלב 4: הזנת תוכן

זה כבר פשוט. מתוך ה-Dashboard לוחצים על כפתור התמונה, וגוררים לשם תמונה אחת או יותר. אם מעלים לפוסט יותר מתמונה אחת – אפשר גם לגרור את התמונות כדי לארגן את העימוד שלהן – זו לצד זו, או זו מעל זו, וכדומה.

כדאי להשתמש בתגיות כדי לעזור לקהל למצוא פריטים.

העריכה קצת קשה כשמערבבים מספרים ומילים, כי שדה העריכה לא מותאם לעברית. הכי טוב זה להקליד "על עיוור" ולהתעלם מאיך שזה נראה בעריכה. באתר עצמו זה ייראה בסדר.

שלב 5: מכירה

פרסמו את האתר, ואם בחרתם מחירים שמתאימים לגאראז' סייל – תתכוננו למבול של פניות. חשוב מאד לנהל איזשהו Spreadsheet של ההזמנות – אחרת תבטיחו את אותו מוצר לכמה אנשים.

בהצלחה.

מה חסר לי?

  1. הייתי שמח להפוך את זה למכירה פומבית, אבל לצערי לא מצאתי פלטפורמה נעימה לזה.
  2. הייתי שמח לאפשרות לסמן "נמכר" באופן יותר טבעי, כזה שגם יאפשר לראות רק את מה שלא נמכר.
  3. כולנו היינו שמחים אם היתה פלטפורמה שנותנת את זה בשוטף. אולי "השכונה" רק צריכים לעשות מוצר מבוסס Web, ולא להיצמד יותר מדי לשכונתיות…

 

תגובות