Google פרסונלי – כמה מאכזב…

20 מאי 2005

 

Google הכריזו על "העמוד הפרסונלי" שלהם http://www.google.com/ig.

 

מבחינתי זה הדבר הכי מאכזב ש-Google יכלו לעשות, כי:

 

  1. עם כל הכבוד לתוצאות החיפוש הטובות, הקסם ששבה את כולנו להשתמש בגוגל היה עמוד החיפוש הנקי, נטול השטויות המיותרות. הלך.
  2. איך זה שגוגל משתמשים באימג' כדי לתאר את השירות החדש שלהם?
    זה סותר את ההנחיה הבסיסית לגבי אופטימיזציה למנועי חיפוש. איפה הדוגמה האישית?
  3. הכי מאכזב – אין פה שום דבר חדש!!!
    עמודים פרסונליים הכרנו לפני שנים רבות. רובנו עבר דרך my.yahoo בצעירותנו, התלהבנו, שיחקנו, ובסוף גילינו שזה ממש לא מעניין.
    ופתאום באים גוגל, אבות ההמצאה והחדשנות, ומשחררים לעולם את המוצר הארכיוני הזה.

מ-א-כ-ז-ב.

 

 

תגובות

מאת אנגלמן:

אתה מגזים
זה לא עמוד הדיפולט. לרוב המשתמשים זה בכלל לא יוצג ולא יעלה. זה לא פוגע בחוייה הבסיסית.

2. לא צריך אופטמיזציה למשהו שהוא בגרסת ביטא. צריך בגרסה הסופית.

3. אל תדאג, גוגל לא מעוניינים בכלל בזה כאסטרטגיה אלא כאמצעי. העתיד יהיה שונה לחלוטין.

מאת jtm:

ללא נושא
עוד שניים:

1. כמה ביתא אפשר? כל השירותים של גוגל הם ביתא. שיעצרו ויסיימו משהו פעם אחת.
2. הם מפרסמים בכל מקום את הג'ימייל – גם שם. למרות שיטת ה"חבר מביא חבר" של ג'ימייל, הוא עדיין אינו פתוח לציבור, ונראה פשוט כמו התגרות באנשים שלא יודעים איך להשיג ג'ימייל.

מאת אסף:

פיטשרים
כמות הפיטשרים ההיסטרית שגוגל מוציאה מידי יום וכמות הרכישות השבועיות של החברה הזאת היא מטורפת. בתוך כל זה להיטפל לפיטשר נסיוני ולנסות להעמיס עליו את האידאלים הגוגלים שמזמן חלפו מהעולם (היום גוגל עושה כל מאמץ כדי ללמוד כמה שיותר על הרגלי הגלישה של הלקוחות. בין השאר באמצעות אפשרות לפרסונליזציה)
יכול להיות שהפיטשר הזה הוצג רק כדי קצת לכסות על הפאשלה האיומה עם ה-WEBACCELERATOR של גוגל ויכול להיות שתוך מספר ימים האפשרויות לפרסונליזציה ישתנו משמעותית. אני הייתי נותן לענק הזה קצת יותר קרדיט ופחות נטפל לאיזה אופטימיזציה של תמונה.
מעניין לקרוא גם על השאיפות של גוגל בתחום הפרסום בסינדיקציה. לבדוק את הרכישות האחרונות שלה. השבוע גם חשפה גוגל את מערכת החיפוש GOOGLE DESKTOP SEARCH לחברות כמו רכשה חברה שפתחה רשת חברתית בפלאפון ועוד ועוד. אז האימג' עם הפרסומת לא מתאים במאה אחוז לאופטימיזציה למנועי חיפוש.. ביג דיל.

מאת איל שחר:

ללא כותרת
זה שגוגל גרמו לי לא פעם לתפוס את הראש ולהוציא קול בנוסח "שיאוווו" – זה אני מודה. העניין הוא שדווקא בגלל זה הפרסונליזציה הזו נראית כל כך רדודה. כל כך חסרת מעוף. כל כך… סתם. כשנתקלתי בזה ישר נכנסתי להגדרות כי הייתי בטוח שהם שוב הבריקו אם משהו. והם לא.
לגבי האופטימיזציה – ברור לכולנו שגוגל לא צריכים לקדם את עצמם. עדיין – אני חושב שהם מחזיקים מאחוריהם פילוסופיה מסוימת, וממש חבל שהם סותרים אותה בלי שום סיבה שבעולם. אפילו העיצוב מנסה לדמות טקסט חי ואמיתי.

מאת שי:

ללא נושא
1. כמו שכבר הוזכר כאן האימג'ים מופיעים אצל מי שרוצה לראות את מזג האוויר, אני מניח שמדובר בחלק לא גדול של המשתמשים.

2. אופטימיזציה היא דבר יחסי, אם לפני 5 שנים רוב המשתמשים גלשו בחיבור איטי מאוד יתכן שלא היה מקום להכניס קבצי אימג' כבדים יחסית. היום שחלק גדול מהגולשים מחוברים בחיבור מהיר יש מקום לשקול מחדש את הכללים.

מאת איל שחר:

שי
אנחנו לא מדברים על האימג'ים של מזג האוויר, אלא על ה"פוסטר" המפרסם את הקונספט.
אופטימיזציה למנועי חיפוש אינה קשורה בשום אופן למשקלי הקבצים.

מאת נמרוד ברנע:

מסכים
בעיקר בנוגע לנקודה עם עמוד החיפוש הנקי בלי השטויות מסביב
העמוד מתמלא שטויות לאט לאט והם מתחילים להיגרר למשחקים בקקי ופיפי

מאת זיו:

אממממ, סליחה…
מישהו יכול בבקשה לספר לי על איזה פוסטר אתם מדברים? איפה אפשר לראות אותו?

חיפשתי וחיפשתי, ולא מצאתי :-