אני רציתי להציל את גוגל. באמת. זה הם שלא רוצים.

16 אפריל 2008

Google Helpלפני מספר חודשים נתקלתי בשגיאה עקרונית מסויימת ב-Google Docs. מתוך היכרות מסויימת עם מנהל המוצר, ובגלל שאני משתמש קבוע – החלטתי להיות אזרח נאמן של מדינת פייג'ברין ולדווח על הבעיה. כך ירוויחו גוגל וגם המשתמשים, ובעיקר אני.

אז נתחיל בתחרות – מי הראשון שיגיד איך מגיעים מהעמוד הראשי של דוקס אל עמוד יצירת הקשר. הפותר המהיר ביותר (בתגובות) יקבל ברכה של הרב. שם יותר קל ליצור קשר.

אחרי שיטוט בדפי העזרה וה-FAQs – הגעתי. ואני עדיין מספיק חדור מוטיבציה כדי לספר להם על התקלה. הנה האפשרויות העומדות לפני:

הבחירה פשוטה – Report a problem.
יפה שהם פותחים את הדלת לרווחת המתקשים.

אזהרה! "תשמע חבוב, אנחנו לא יודעים בדיוק מה הבעיה שלך, אבל כנראה שהבעיה אצלך. תבדוק טוב לפני שאתה מציק. אנחנו מקבלים אלפי פניות ביום וזה בלתי נסבל".
אני ממשיך בכל זאת.

איפה הבעיה שאתה רוצה לדווח עליה בדיוק?
אנחנו מתקרבים. יופי. זה קל – מסמכים.

"הלו הלו, אנחנו מכירים אותך. בדרך, כשנברת בין הלינקים שלנו באופן עיקש עד שהגעת לעמוד יצירת קשר, עברת בכמה מסכים שהציעו לך את הבעיות הנפוצות. נכון שלא הסתכלת עליהן? וכששמנו את האזהרה הצהובה – נכון שלא הסתכלת? אז בוא תדווח לנו על בעיה שאנחנו כבר יודעים עליה. תפסיק להקשות."
אני אינדיבידואליסט, אני סצינופוב, ולכן יש לי בעיה שאין לאף אחד אחר.
other היא האפשרות שלי.

"טוב, תראה. אתה כנראה לא מבין מה אנחנו אומרים לך. אנחנו לא רוצים לשמוע את הבעיה שלך. לך מפה. קישטה. את כל הבעיות שהיו לנו פתרנו מזמן. תבדוק שוב בשאלות הנפוצות, ואם עדיין לא תמצא – עדיין אל תבוא…"
"… אתה עוד פה? טוב, נו. יש שם לינק למטה שנקרא צור קשר. תראה לנו שאתה רציני ותמצא את הלינק הזה במקום שנשים לך כבר כאן את הקישור."
אוי, זה היה תרגיל קל (אבל מוזר). מצאתי.

יש!!!!!! טופס!!!!!!!! יוריקה! יגעתי ומצאתי. לא מאמין. שוב הקדמה: "אם לא מצאת במסכי השאלות הנפוצות את התשובה, ואם עברת את כל נסיונות ההרחקה שלנו – יאללה. תן בראש. כתוב לנו. נמצא כבר מי יקרא את זה. ואל תצפה שנחזור אליך עם תגובה". ככתוב "We won't follow up with you".
שיהיה.

אבל… רגע… מה זה? אני חייב לבחור את הנושא מתוך רשימה סגורה? הרי כבר אמרתי – יש לי בעיה ייחודית!

דאאאאאיייייי!

תגובות

מאת איילת:

שאלת תם(בלית)
עקב ההכרות המסוימת עם מנהל המוצר, אתה לא חושב שדרך החתחתים המקסימה שעברת (שנראית לי בעיה הרבה יותר אקזוטית מכל בעיה ייחודית…) תעניין אותו?
כלומר, לא כדאי לשגר לו מייל קצר שהשורה התחתונה שלו היא "חבל שאפחד לא רוצה לדעת מה הבעיה שלי" ולחכות בפולניות מסוימת שיבקש לדעת?
או שלגוגל אין תרגום לפולנית והם לא עובדים ככה?

מאת איל שחר:

איילת
תגידי, אם אני אפתור את הבעיות, על מה אני אכתוב? :)

האמת שקיבלתי במקביל נזיפה נוספת על כך שלא פניתי להסביר, אם כי יש לי תחושה שזה לא בטעות הסיפור הזה.
וחוצמזה – כמו ברוב הפוסטים שלי, מושא הביקורת הוא לא העניין. הוא רק דוגמה.

מאת אילן:

it's all ui
keep it clean and simple

מאת אסף:

ממליץ לך בפעם הבעיה שיש לך תקלה לחפש בגוגל
Forum google docs
לכתוב הודעה ׳חופשית׳ בפורום הרשמי של המוצר, ובדר״כ תקבל פידבק מהיר.

מנסיון עם לא מעט שירותים של גוגל – עובד כמו קסם…