מרוב עזרה לא רואים את הממשק

1 אוקטובר 2010

כולנו נתקלנו בזה – ממשק כל כך גרוע שמביא לבזבוז סלוטייפ. זה התחיל בממשק נקי אך לא ברור בעליל. עם הזמן החליט השומר בצד החליט שנמאס לו מעוד שאלה ועוד שאלה, והוסיף "עזרה".
התוצאה לפניכם. כל טלאי מפחית מהבהירות של הממשק.

המגוחך בכל הכאוס הוא שמדובר בתהליך מאד ליניארי, והממשק לא מצליח להוביל את המשתמש. הדבר שהכי מושך את העין במבט ראשון הוא כפתור "סיום" , כיוון שהוא במרכז ויש הכי הרבה שקט סביבו.

אז הרשיתי לעצמי להציג אלטרנטיבה זריזה, עם כמה דגשים:

  1. להוביל את המשתמש צעד אחר צעד (וכשזה יוצא 3 צעדים זה הכי טוב)
  2. לפזר את ההנחיות בסמוך לממשק המתאים. במערכות מהסוג הזה יהיה גם חכם לאפשר עריכה של ההערות. למשל סוגי המטבעות המתקבלים עשוי להשתנות עם הזמן.
  3. לחסוך ברכיבי ממשק

עשיתי לעצמי הנחה והתעלמתי מענייני הגרביטציה של המטבעות, אבל אפשר לממש את אותו רעיון גם תחת האילוצים ההנדסיים.
למזלנו, בעולם הוירטואלי אפשר לבצע שיפורים בממשק בלי סלוטייפ, בלי מחוייבות לשמור על המיקום המקורי של הרכיבים, ובלי אילוצים הנדסיים.

תגובות

סחטיין על הממשק האלטרנטיבי. מזכיר את הגל הראשון של אתרי ווב 2 בו תיארו מוצר בשלוש מילים. אין סיבה שזה לא יצליח בעולם האמיתי.

הממשק הראשון פה ממש לא נותן שום קרדיט למשתמשים בו, ומרוב ניסיון לעזור מוציא אותם מפגרים משהו. מביך.

מאת עידוק:

זה אמיתי הדבר הזה?

מאת איל שחר:

אמיתי לגמרי. צולם במוקד החירום של מכבי ביגאל אלון.
ובדיוק הערב ראיתי את המקור – איך זה נראה לפני שכבות העזרה. הנה:
http://web12.twitpic.com/img/170841574-eaec653882b628f61484f48daf93b92a.4ca636b8-scaled.jpg

מאת ג'וני:

ההוראות ניתנות על גבי המסך, בטח בהתחלה צריך ללחוץ על כפתור "התחל" ואז זה מוביל אותך את התהליך.

בכיתוב האדום – חזרה על מה שגם ככה כבר כתוב.
במדבקות הלבנות – המלצות, פרטי קשר ונתונים נוספים.
את כל אלה היה צריך להדביק/לכתוב באדום גם על הממשק שלך כי זה לא מופיע בו.

זה נראה ששאר המבנה זה מאילוצים טכנים, כמו שאמרת.

אבל עשית אחלה גרדיאנט על הריבוע של התשלום, נורא יפה. :)

מאת אילנית:

עניין הגרביטציה היה נפתר אם זה היה אחד מעל השני ולא אחד ליד השני…
או כמו שאוהבים לומר "זה יפתר בעיצוב…"
:)

מאת ענת:

איזה יופי של שדרוג עיצבת כאן. לי זה מזכיר ממשקים שונים לניהול אתרים איתם אני עובדת, שבנויים בצורה כל כך עקומה שבא לבכות…

מאת אינה:

גם אני לא מזמן חשבתי על אותו דבר מול מכשיר תשלום באחד החניות בתל אביב. והבנתי שהבעיה מתחילה דווקא בחומרה . שכל כך לא משוכללת כך בכלל לא חשבו על הממשק אלה איך דוחפים כל הרכיבים בתוך קופסה אחד.
מנגנון כסף מנגנון כרטיסי אשראי מדפסת קטנה צג.
אני מאמינה שכאשר הם יפתרו בעיות חמרה לא תהיה להם בעיה לעצב משהו יותר ידידותי .
לא נראה לי שבקרוב הם יתחילו להחליף את מכשירי תשלום .לצערי

מאת איל שחר:

אין מצב. אני משוכנע שגם עם אילוצי החומרה אפשר היה להגיע למשהו שמיש יותר ממה שראיתי

מאת אינה:

ברור שהיה אפשר . אבל בשביל זה היו צריכים לפחות לחשוב לפני זה !
אבל הם קודם בונים בצורה הכי פשוטה ורק אחרי זה מתחילים לחשוב