שירות 404 של בזק

25 ינואר 2004

חברת בזק נורא השתפרה בתקופה האחרונה. מבלי שנרגיש היא נסחפה לתחרותיות של חברות התקשורת.

הערב נזקקתי לשירותי האתר שלהם. לברר מידע על אחד המבצעים. וזה מה שמצאתי:
 

האתר סגור לרגל שיפוצים.

מי שהמשיך לאתר 144, הגיע לאתר בזק עם הניווט המלא, כשכל העמודים (פרט ל-144) מציגים שגיאה. לא זו המתנצלת, אלא שגיאת שרת טיפוסית, עם מספר וכו'. אותו דבר יקרה גם למי שמגיע לאתר בלינק ישיר, ולא דרך עמוד הבית.

 

'צטערת.

 

אני אתחיל בלהסביר למה זה לא כל כך נורא

1) זו לא תקלה ספונטנית. כבר קרה באתרים לא קטנים ששדרגו אתרים, והשדרוג לא הלך חלק כצפוי. בזק דאגו ליידע שהכל ביודעין, ויש מי שמטפל, וזה ייגמר בראשון על הבוקר (אמור).

2) השדרוג נעשה בסופשבוע. זה כבר די מקובל, אבל טוב לראות שמקפידים גם על זה בארץ חלם.

3) השירות המבוקש ביותר כנראה, 144 , הצליח לקבל פטור מהשדרוג, ונשאר פעיל. לטובת הרבים שעברו מהחיפוש בטלפון לחיפוש באינטרנט.

ולמה זה לא ממש בסדר

חוץ מזה שנמאס לראות תמונות קיטש ואושר בכל דבר בלי קשר, אפילו אם מדובר בפעולה טכנית מצד נותן השירות, ותגובת צער מצד הלקוח. לא על זה אני מדבר.

אני מדבר על אחד מערכי האינטרנט העיקריים  – זמינות מיידית. אני רוצה ע-כ-ש-י-ו! זה לא משנה אם זה משחק, צ'אט, תמיכה, חקירה… אנחנו יודעים שהכל נמצא שם, מתי שרק נבקש. בעולם הדיגיטלי, נטול מיקום זמן.

אולי היה קשה ויקר לבצע את השדרוג מבלי להשבית. אולי הנזק הנגרם ממש לא משמעותי, לפי סטטיסטיקות השימוש באתר. עדיין, בעולם הקטן שלי, עם כוס התה ליד המחשב, בזק פישלו.

 

תגובות

מאת lior:

לינק לאתר
http://www.144.bezeq.com/

אני לא בטוח שמדובר בשגיאת תוכנה. אני חושב שהאתר פשוט עדיין לא מוכן, אבל הם בכל זאת החליטו לפתוח את מה שכן קיים. חבל רק שהם לא מצרפים הודעה מסבירת פנים שמתארת את הסיבה (תהא אשר תהא) לאי זמינות השירות.

מאת קורינה:

מבזק אין לי ציפיות אבל מנטיס
שפירושו צופה למרחוק, בעל חזון – יש סיבה שכל כך קשה לקריאה, בהיר על בהיר. איך נעשתה הבחירה העיצובית?
מעניין.
הנקיון לעומת זאת מאד חביב עליי.
לא שאני אי פעם עשוייה להיות לקוחה, רק צופה מן הצד ולא כל כך למרחוק…

מאת גלעד:

ללא נושא
את 144 שלהם הם לא מעדכנים. האתר יישאר איטי ומסורבל.

מאת איל שחר:

קורינה,
כל הכבוד על הידע המילוני, והערתך נרשמה.
רק צריך לזכור מה מטרת האתר של מנטיס לעומת האתר של בזק. האתר של מנטיס מוכר עיצוב וחוויה, ולא תוכן או שירות. זה לא אומר ששימושיות היא חסרת ערך, אבל היא לא הערך הראשי. אותו ניקיון שאהבת, נובע בעיקר מהקונטראסט הנמוך.
אב שוב אני אומר – הערתך נרשמה. תודה.

מאת גלעד:

ללא נושא
ועוד עניין אייל,
אם אתה מדבר על אתר מסוים – בזק ו-144 – ראוי שתיתן קישור לשם. סתם, חווית גלישה טובה יותר.

מאת איל שחר:

ללא נושא
הקישורים כבר עכשיו אינם רלוונטיים, כיוון שתהליך השדרוג יסתיים. מי שייגש לאתר בזק לא ייראה את צילומי המססך שצירפתי.

מאת lior:

הם דווקא כן רלוונטיים
בגלל זה הוספתי את הקישור (ואני מצטרף, אגב, להערה של גלעד). קיבלתי בדיוק את אותו מסך שגיאה שאתה מדבר עליו.